Πληροφορίες
Ως προς το περιεχόμενο, η εφαρμογή «Εμείς ιδρύσαμε τη Μακρόνησο» βασίζεται στην ομώνυμη αφήγηση του Ιγνάτιου Ορφανίδη, κατοίκου Δραπετσώνας, που ηχογραφήθηκε για λογαριασμό του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών από τον Χρήστο Σαμουηλίδη το 1962 και δημοσιεύτηκε στο (2013), Έξοδος, τ. Γ΄, Αθήνα: Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών, σ. 369-372.
Το ψηφιακό περιβάλλον σχεδιάστηκε με γνώμονα τη διδακτική - μαθησιακή του αξιοποίηση στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχοντας ως επίκεντρο τα περιεχόμενα και τις δυνατότητες της εφαρμογής, ο εκπαιδευτικός μπορεί να σχεδιάσει μια διδακτική - μαθησιακή ακολουθία προσαρμοσμένη στις ανάγκες των δικών του μαθητών. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η εστίαση μπορεί να αφορά:
- Τον άνθρωπο ως ιστορικό υποκείμενο, ότι καταρχήν αυτός συναισθάνεται, σκέφτεται, αποφασίζει και ενεργεί με βάση το ιστορικό πλαίσιο της εποχής του, σε συνδυασμό με την ιδιοπροσωπία του.
- Τη μικροϊστορία.
- Την ιστορία από τα κάτω.
- Τη βιωμένη εμπειρία.
- Τους τρόπους και τα μέσα διαμεσολάβησης για τη δημιουργία της αρχικής, αλλά και της δημοσιευμένης αφήγησης, δεδομένου ότι το κείμενο δεν αποτυπώνει τον προφορικό λόγο, δεν είναι το απομαγνητοφωνημένο κείμενο.
- Την ψηφιακή αφήγηση.
- Τα θέματα που αναδύονται από τα κείμενα, π.χ. ζητήματα δημόσιας υγείας, η Οκτωβριανή Επανάσταση.
- Τον σχολιασμό των αποσπασμάτων για την ομπρέλα και τον τσορμπά (τη σούπα), ως προς τις βεβαιότητες της ζωής μας που συντρίβονται κάτω από το βάρος των απρόσμενων και ραγδαίων αλαγών.
- Τον εντοπισμό και σχολιασμό διαλεκτικών γλωσσικών στοιχείων της ποντιακής.
- Ενδιαφέρον, επίσης, έχει η απουσία ορισμένων αναφορών, οι οποίες στο συγκεκριμένο ζήτημα του ξεριζωμού από τον Πόντο, θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ, π.χ. γενοκτονία, Τούρκοι, σφαγές, κλπ. Πώς μπορούμε να ερμηνεύσουμε την απουσία αυτή;