Διδακτική της Γλώσσας – παραγωγή γραπτού λόγου 3
Την Τετάρτη 21 και την Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012, ώρες 12.00 – 14.00, θα πραγματοποιηθούν στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας επιμορφωτικές συναντήσεις στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, σύμφωνα με τα παρακάτω:
- Θέμα: Διδακτική της Γλώσσας – παραγωγή γραπτού λόγου
- Επιμορφωτικές τεχνικές: Εργαστήριο, προσομοίωση διδασκαλίας
- Συμμετοχή: Προαιρετικά – κάθε εκπαιδευτικός να μελετήσει το συνημμένο έγγραφο, ώστε να αποκτήσει μια γενική ιδέα για το θέμα της συνάντησης.
- Προαπαιτούμενα:
- Κάθε συνάδελφος να έχει από ένα αντίτυπο του συνημμένου εγγράφου (βλ. σημειώσεις).
- Ενδεικτικό πρόγραμμα επιμορφωτικής συνάντησης:
- Παρουσίαση μοντέλου κειμενοκεντρικής προσέγγισης / κριτικού γραμματισμού – Συζήτηση.
- Εξάσκηση στις τεχνικές του μοντέλου με δημιουργία διαγραμμάτων, εννοιολογικών χαρτών, πινάκων, αξόνων συσχέτισης, ιστών, αιτιοκρατικών σχημάτων, κλπ.
- Παραγωγή κειμένων που ανήκουν σε διαφορετικά είδη.
- Εκπαιδευτικό υλικό για περαιτέρω μελέτη (διαδικτυακές παραπομπές):
- Κειμενοκεντρική προσέγγιση και γλωσσικό μάθημα
- Κειμενοκεντρική θεωρία: θεωρητικό πλαίσιο και πειραματική εφαρμογή
- Aπό την επικοινωνιακή-κειμενοκεντρική προσέγγιση στην παιδαγωγική του κριτικού γραμματισμού (ή η διδασκαλία του γραπτού λόγου στο δημοτικό σχολείο σήμερα): Η περίπτωση της Κύπρου
- Σημειώσεις:
- Το συνημμένο έγγραφο, που αποτελείται από 20 σελίδες να εκτυπωθεί ασπρόμαυρο και να μοιραστεί από ένα αντίτυπο σε κάθε συνάδελφο.
- Οι παραπάνω διαδικτυακές παραπομπές σε εκπαιδευτικό υλικό αφορούν την περαιτέρω μελέτη του ζητήματος και δεν είναι απαραίτητο να εκτυπωθούν.
- Επισυνάπτω και ένα αρχείο με δραστηριότητες παραγωγής διαφορετικών κειμενικών ειδών. Δεν είναι απαραίτητο να εκτυπωθεί για τις ανάγκες της επιμορφωτικής συνάντησης.